Är du vår nya kurator?

Om jobbet

Om Ryssbygymnasiet AB

Ryssbygymnasiet är en fristående gymnasieskola med riksintag och är belägen mellan Alvesta och Ljungby i södra Småland. Skolan ägs av Region Kronoberg, VIDA AB samt Rottne Industri AB. Ägarna representeras av en styrelse och skolans VD och rektor/skolchef leder skolans arbete på styrelsens uppdrag. Vi har ca 60 anställda och 210 elever.

Program

Skolan har två program: Naturbruksprogrammet med profilerna Jakt & viltvård, Jakt & skogsvård, Skogsbruk, Naturturism och Naturvetenskap, samt Restaurang- & livsmedelsprogrammet med inriktningen Kock och servering.

Riksintag

Vi har riksintag och internat där de långväga eleverna bor. Internatet har ca 160 platser, vilka ansvaras av en internatchef.

Ditt uppdrag

Skolan söker nu dig som vill bli en del av vårt EHT-team som kurator och tillsammans med dem jobba förebyggande och hälsofrämjande med våra ungdomar.

Vi erbjuder nu en 50% anställning som kurator.

Profil

För att passa till tjänsten tror vi att du är utbildad socionom och gillar att arbeta med ungdomar. Vi är en liten skola där varje medarbetare har en viktig roll så stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Tveka inte på att höra av dig om du tycker detta verkar intressant.

Villkor Anställningsform:

Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas